Machine defect, en nu?

Uw machines draaien grotendeels van de dag om vastgestelde productiedoelstellingen te realiseren. Een constante, hoge productiviteit is hierbij essentieel. Toch is het niet ondenkbaar dat onderdelen van machines na verloop van tijd stuk gaan en vervangen moeten worden. Wij begrijpen dat stilstand leidt tot grote problemen. Naast directe consequenties, zoals reparatiekosten en tijdsverlies zijn er ook indirecte gevolgen. Denk aan het niet (kunnen) nakomen van projectdeadlines productieverlies, logistieke problemen, personeelskosten en imagoschade. Hoe langer de productie stil ligt, hoe groter het verlies zal zijn. Het oude gezegde ‘tijd is geld’ is hier wel op zijn plek.

Snel weer operationeel dankzij Service Exchange

Machine uitval is nooit volledig uit te sluiten, ongeacht de hoeveel inspanning met betrekking tot machine onderhoud. Echter kunt u wel de gevolgen van productieverlies zo gering mogelijk houden. Bij uitval is een snelle, adequate reactietijd essentieel. Een gegarandeerd snelle reactietijd is precies wat HEIDENHAIN Exchange Service voor u te bieden heeft, die van toepassing is op veel onderdelen.

Indien zich een service noodgeval voordoet, hoeft u alleen maar met HEIDENHAIN Service te bellen. Een vervangend onderdeel wordt dan gratis en direct vanuit voorraad naar u toegestuurd. U ontvangt binnen 24 uur het betreffend onderdeel, waardoor vervolgens uw productie weer kan worden gestart. Het defecte onderdeel stuurt u terug naar HEIDENHAIN Service. Hier wordt het binnen 4 weken gerepareerd. U ontvangt alleen een factuur voor de reparatiekosten die uitgevoerd zijn. De totale kosten bedragen nooit meer dan 80% van de nieuwprijs van het onderdeel. U behoudt zelf het toegestuurde onderdeel. Het gerepareerde onderdeel wordt door HEIDENHAIN Service hergebruikt voor nieuwe noodgevallen.

Verzeker uw continuïteit met HEIDENHAIN Service Exchange. 

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem hier contact op voor meer informatie.